Tänään oli vähän epäkiva keli.
Vettä tuli ja oli aika tuulista. Tosin meidän treenien ajan oli suht kuivaa ja kun istahdin autoon lähteäkseni kotia kohden rupesi vettä tulemaan enemmänkin :)

Mulla oli Milo mukana treeneissä, kun Matti meni töistä suoraan porukoilleen kalaan, enkä sit halunnut jättää sitä yksin kotiin taas.
Käytiin puolisen tuntia kävelemässä metsässä ennen harkkoja.
Tai siis mä kävelin, koira veti hillittömiä spurtteja.

Sit mietin mielessäni, että nyt Milo on varmasti ihan väsynyt ja jaksaa kiltisti odottaa sen aikaa kun Tosen kansas liidetään.
Laitoin Milon auton ovenkahvaan kiinni ja annoin sille possunkorvan syötäväksi. Vinkuminen alkoi heti kun ruoka loppui :D!
Ei auttanut, etten kiinnittänyt huomiota.
Lopulta mun oli pakko viedä se autoon, kun näytti että se kiipeää auton päälle.
Avoimesta ikkunanrakosesta näkyi välillä huitova tassu, mutta onneksi auto vaimensi ääntelyt aika hyvin.

Eli treenattiin pussia ja pöytää tänään pääasiassa.
Olin ensin pöytäryhmässä. Meitä oli aika vähän harkkaamassa, jotain 10. Eli ensin mentiin pelkkää pöytää, sitten puomi ja pöytä, sitten este, puomi ja pöytä.
Tosca meni _tosi_ hyvin. Lopussa rupesi vaan vähän ennakoimaan, minkä mä sille voin, että se vaan on niin fiksu ;)!!
Jäi nätisti pöydälle odottelemaan mua, kun lyllersin perässä. Tuli heti alas kun pyysin jne jne. Puomilla pitää vaan olla tarkkana, ettei se siinä alussa hyppää kontaktin yli, niinkuin sillä on vähän tapana kun se innostuu.

Puolessavälissä tuntia vaihdettiin.
Mentiin pussille. Ensin mentiin yksi este ja pussi, sitten este, pussi ja este. Toscalle piti pussinreunaa kohottaa, koska se ei muuten pussiin mene.
Hienosti meni muuten.

Sitten päätin vain kokeilla, että josko se menis sen pussin niin, ettei reunaa tarvitse nostaa. Ja se meni!! Mä olin tosi ylpeä. Siitä oikein näki, kuinka polleana se oli kehuista, kun oli uskaltanut mennä pussin ihan ilman kenenkään apua. Hieno typy <3!!

Tosca oli ihan innoissaan, eikä viimekerran haahuilusta ollut jälkeäkään.
Ilmeisesti oli hauskempaa mennä pieniä ratoja kuin yksittäisiä esteitä ja ehkä Tose oli Milon kanssa metsäspurteilla herännyt kunnolla :)!!

Treenien jälkeen käytin koirat vielä uimassa ja käveltiin pitkä lenkki Matin porukoiden takametsässä.

Kyllä oli koirat poikki kun kotio päästiin ja uni maistui :)!!