Eli agilitysta siirryttiin tokoon.

Ensin otettiin ringissä pujottelu.
Se meni ihan ok ja sain välillä jopa kontaktia koiraan.

Sitten otettiin vähän paikallaoloja.
Ensin ihan lyhyt paikallaolo niin että koirat istuivat, me käväisimme vähän matkan päässä ja palattiin koirien luo.
Seuraavaksi jätettiin koirat istumaan ja mentiin hetkeksi piiloon ja palattiin koirien luo.
Sitten jätettiin koirat vielä maahan ja mentiin hetkeksi piiloon ja palauduttiin koirien luo.
Tosi hienosti Tosca malttoi olla, vaikka menin piiloonkin niin se ei joutunut paniikkiin. Wau :) Tosi hyvä!

Sitten otettiin itsenäisesti ruutua ja estettä noutokapulalla, sillä aikaa kun yksi kerrallaan teki neliöseuraamista.
Molemmat menivät ihan hyvin. Ruutuun mun tosin piti viedä nami ennenkuin Tosca meni sinne. Eli kun koitin lähettää viemättä namia, niin katsoi mua vaan, että mitä ihmettä :)

Este tehtiin niin, että Tosca istui mun vieressä ja mä heitin noutokapulan esteen yli ja käskin sen noutaa. Sitten kun se oli ottanut sen, niin kutsuin takaisin ja tuli mun sivulle.
Se toi kuin toikin sen noutokapulan ja otti sen suuhunsa, pudotti sen vasta vähän ennen kuin oli mun sivulla.
Vähän olin riemuissani, ennen Tose on vain suunnilleen sylkäissyt siihen kapulaan, eikä todellakaan ottanut sitä suuhunsa :) Wuhuu!!

Otettiin yksitellen ohjauksessa neliöseuraamista.
Tehtiin koko liike putkeen, eli ekalla sivulla seisominen, sitten istuminen ja vikaks maahanmeno. Meni ihan hyvin ja sain Tosen aika hyvin liikkeeseen mukaan :)
Saatiin vähän kehujakin ohjaajaltamme. Vähän meinas saivarrella maahanmenossa ja jouduin ihan tosissaan karjaisemaan, että meni maahan. Mutta meni se sit lopulta :)!

Sitten tehtiin tunnistusnouto pareittain.
Eli molemmilla pareilla oli kaksi tunnarikapulaa. Kun oli meidän vuoro niin minä vein vähän matkan päähän tunnarin ja parini vei yhden tunnarin, missä ei ollut minun hajua.
Tosca otti ensin väärän palikan, mutta sitten vaihtoi oikeaan ja sai hirmuiset kehut :)!

Otettiin vielä iloinen luoksetulo kujassa.
Eli ei tarvinnut olla liikkeenä täydellinen, vaan tärkeintä oli että koira juoksi täysiä ja iloisesti luokse.
Ja Tosca juoksi :) Kerrankin oli vauhtia.

Otettiin vielä loppurinki ja lopetettiin treenit siihen.